افزایش طول عمر سیم بکسل با چند راهکار ساده

افزایش طول عمر سیم بکسل با چند راهکار ساده

آیا در صنعت خود از سیم بکسل استفاده می کنید؟ دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر مفید سیم بکسل هستید؟ پیشنهاد ما به شما خواندن این مقاله تا انتها است.

تا قبل از 120 سال پیش – قبل از به وجود آمدن سیم بکسل-  بشر به جای آن از طناب و زنجیر استفاده می کرد اما هیچ موقع بازده مناسب نداشته است. به همین دلیل یک مهندس آلمانی با آزمایش و تجربه دست به ساخت سیم بکسلی کرد که از درهم تنیدن رشته های مختلف سیم حاصل می شد.

بعد از آن شرکت های مختلف دست به تولید و ارتقای سیم بکسل دادند تا اینکه سیم بکسل به امروز رسید. در واقع سیم بکسل طناب فولادی است که دور یک میله رشته هایی از سیم تنیده شده اند.

سیم بکسل ها سه قسمت دارند: مغذی-سیم-رشته سیم

سیم بکسل ها در صنایع کاربردهای زیادی دارند. یکی از کاربردی ترین استفاده های سیم بکسل در آسانسور صورت می گیرد که روزانه از آن استفاده می کنیم.

سیم بکسل ها با توجه به کاربرد انواع متفاوتی دارند به عنوان مثال سیم بکسل استیل، سیم بکسل روکش دار، سیم بکسل مغز فولادی، سیم بکسل کناف دار و … .

 

راهکاری های افزایش طول عمر سیم بکسل

راهکارهای افزایش طول عمر سیم بکسل

اولین نکته قبل از استفاده سیم بکسل خرید آن از تولیدی های معتبری است که در هنگام تولید استانداردهای مورد نیاز سیم بکسل را رعایت می کنند.

شما می توانید برای خرید سیم بکسل به جهان پیچ اعتماد کنید چرا که جهان پیچ با تکیه بر تجربه و دانش روز به تمام استانداردهای مورد نیاز جهانی پابند بوده است برای مشاهده بیشتر روی خرید سیم بکسل کلیک کنید.

طول عمر مفید سیم بکسل به طور کلی حدود هشت سال است. برای افزایش طول عمر سیم بکسل باید هر از چندگاهی آن را مورد آزمایش قرار داد. برای اینکار باید به کارشناسان مخصوص آن مراجعه کنید تا با بررسی سیم بکسل در مورد آن نظر نهایی دهند.

روغن کاری جزو کارهایی است که باید توسط کارشناس مخصوص انجام شود.

در هنگام استفاده ی سیم بکسل باید به ضریب ایمنی آن دقت کنید و مقدار سیم بکسل کمتر از مقدار موردنیاز استفاده نکنید چرا که به مرور زمان باعث آسیب دیدگی بیشتر سیم بکسل می شود و پس از مدتی باید سیم بکسل را به طور کامل تعویض کرد.

در هنگام نصب سیم بکسل دقت کنید که آن با دیوار یا سطوح دیگر خصوصا سطوح برنده در تماس نباشد چرا که سبب پاره شدگی سیم بکسل در مروز زمان خواهد شد.

برای افزایش عمر و بازدهی عمر سیم بکسل در هنگام انبار کردن باید آن را در مکان به دور از رطوبت و نور مستقیم آفتاب قرار داد که با هوای آزاد در تماس باشد.

نکته ای دیگر برای افزایش طول عمر سیم بکسل در هنگام باز کردن است که باید با دقت کافی از قرقره و کناف باز شود تا آسیب نبیند.

توجه: با رعایت نکات بالا سیم بکسل تا بالاترین حد ممکن به عمر مفید خود نزدیک می شود اما بعد از گذشت متوسط طول عمر استاندارد سیم بکسل اگر قصد تعویض آن را ندارید در فواصل نزدیک به هم، سیم بکسل را مورد آزمایش کارشناسان مخصوص قرار دهید تا از آسیب دیدگی آن اطمینان یابید تا از خطرهای احتمالی جلوگیری شود.

نظرات (2)

خوشمان امد

    admin

    سپاس از توجه شما